V Ovesných Kladrubech se nachází nástroj Christofa Müllera z roku 1893 ve starší gartnerovské skříni. Barokní varhany bývaly celkem malé, na čtyřstopovém principálu, ve dvou skříních okolo okna. Christof Müller potřeboval pro svůj nástroj více prostoru a tak mezi barokními skříněmi vztyčil píšťalové pole Principálu 8′, čímž zakryl okno. V barokních křídlech ponechal původní gartnerovské píšťaly bez přívodu vzduchu, které se díky tomu dochovaly v intaktní podobě bez druhotných intonačních zásahů.
Nástroj je solidně zhotovený, píšťalový fond velmi kvalitní, krásně naintonovaný ve vynikající akustice. To je pro Christofa Müllera typické. Byl oblíbeným regionálním varhanářem se sídlem v Pomezí u Chebu, jeho největší varhany se nachází v Mariánských Lázních. Věnoval se často i úpravám barokních nástrojů, například v Teplé nebo v Sedlci u Karlových Varů.
Zdroj Ivan Bok
DISPOZICE VARHAN
Manuál C-f“‘
Principal 8′, Geigenprincipal 8′, Aeolina 8′, Salicional 8′, Bourdon 8′, Octava 4′
Rauschquint 22/3′ 1x s přichystanými pozicemi pro další řadu
Superoctava 2′ s přichystanými pozicemi pro další dvě řady, které ale zvukově neschází
Pedal C-d‘
Subbas 16′, Octavbass 8′ trsm, Cello 8′ trsm z aeoliny, Bourdonbass 8′ trsm
pedálová spojka není
Varhany mají mechanickou kuželovou vzdušnici společnou pro pedál i manuál.